{$lblSkipToContent|ucfirst}
Let op: Om de gebruikerservaring op deze site te verbeteren gebruiken we enkel functionele cookies.

De CodeFever zomerkampen komen eraan!

 

Moest je afgelopen zomer het programmeerkamp missen omdat je nét op reis was? Of was het CodeFever zomerkamp de beste week van je leven en wil je nog meer? Dan ben je bij ons aan het juiste adres! Tijdens de zomervakantie organiseert CodeFever immers opnieuw programmeerkampen voor zowel beginners als gevorderden. Woon je in de regio van Brugge? Dan zijn er ook kampen in de paasvakantie.

 

Opgelet: nog niet alle locaties staan online. Binnenkort is er meer info over Leuven, Sint-Niklaas en Hasselt.

 


Sta je ook te popelen om mee te doen? Schrijf je dan nu als de bliksem in!

Schrijf je nu in!

 

 

Het juiste kamp kiezen

Heb je nog nooit een CodeFeverlevel gevolgd? Dan start je best in de groep Start to Code.
We werken met 2 clans. Tot welke clan je behoort hangt af van het leerjaar waarin je zit. Zit je in het derde of vierde leerjaar, dan ben je een Bytebuster. Zit je in het vijfde of zesde leerjaar, dan ben je een CodeKrak

Volgde je afgelopen zomer al eens een CodeFeverkamp, of heb je een eerste level achter de rug, dan kan je kiezen tussen het Minecraft- of Robotkamp voor gevorderden. Ben je een megastraffe codeur en heb je de ByteBusters, CodeKraks of DigiHeroes afgerond? Dan kan je meteen naar het Alicekamp of Robotkamp voor experten!

 

Niet zeker welk kamp voor jou is? Bekijk hier de kieswijzer!

Kieswijzer CodeFever Zomerkampen

Start to Code (ByteBusters of CodeKraks)

Ben je nog een groentje in coderen? No problemo! Met de beginnerskampen Start to Code ben je meteen bij. Je leert in 1 week de basis van programmeren. Zo goed zelfs dat je in september al naar level 2 kan van de lesreeks. Jawadde! Zo ziet je week eruit:

  • Leer de basisbegrippen van coderen zoals decompositie, sequentie, iteraties, conditionele logica en signalen
  • Bouw je kennis stap voor stap op aan de hand van keileuke oefeningen
  • Speel je eerste, zelfgeprogrammeerde spel in Scratch
  • Leer problemen oplossen, samenwerken en ga aan de slag met je creativiteit

Uiteraard zit je kind niet de hele dag achter de computer. We spelen ook supertoffe spelletjes buiten, helemaal in het teken van programmeren!

Heb je al 1 of meerdere levels achter de rug, dan kan je kiezen tussen het Minecraft- of Robotkamp voor gevorderden. Ben je een megastraffe codeur en heb je de ByteBusters, CodeKraks of DigiHeroes afgerond? Dan kan je meteen naar het Alicekamp voor experten!

Minecraftkamp (Minecrafters)

Ben je helemaal loco van Minecraft? Wil je zelf gaan bouwen en een uniek spel spelen in team? Dan is dit kamp iets voor jou! Een week lang word je ondergedompeld in het programma Minecraft: Education Edition. Zo ziet je week eruit:

  • Codeer in MakeCode en zie live je resultaat in een Minecraftwereld verschijnen.
  • Maak met andere kinderen uit je team een eigen kamp en leer samenwerken.
  • Verzin zelf knotsgekke gebouwen voor je wereld.
  • Leg het af tegen andere teams in een unieke Minecraft game.

Het Minecraftkamp is niet hetzelfde als de lesreeks Minecraft. Is je kind nog te jong voor de reeks maar wil hij of zij toch al aan de slag? Dan is dit losse kamp perfect!

Uiteraard zit je kind niet de hele dag achter de computer. We spelen ook supertoffe spelletjes buiten, helemaal in het teken van Minecraft!

Je hoeft geen ervaring te hebben met Minecraft: Education Edition. Stap voor stap leer je sterke code opbouwen. Voor dit kamp kan je inschrijven als je minstens een van de volgende levels hebt gevolgd: ByteBusters 1, 2, 3 of 4. CodeKraks 1, 2 of 3.

Nog nooit een lesreeks gevolgd bij CodeFever? Start dan bij het beginnerskamp Start to Code.
Ben je een echte codehero en volg je de lesreeks Minecraft of E-Riders? Ga dan naar het Alice- of Robotkamp voor experten.

Robotkamp (FeverFreaks)

Wil je precies weten hoe een robot in mekaar zit en er zelf eentje besturen? Dan is het robotkamp perfect voor jou! Een week lang kan je zot veel prutsen en experimenteren met robots en robotica. Zo ziet je week eruit:

  • Leer hoe robots werken
  • Programmeer zelf een robot en beslis wat hij doet
  • Test verschillende robotkits en -projecten uit
  • Leef je uit met roboticatesten
  • Ga aan de slag met microcontrollers
  • Wissel het programmeren af met supercoole spelletjes buiten

Opgelet: Er zijn twee levels van het robotkamp: gevorderden en experten.

Voor het gevorderdenkamp kan je inschrijven als je minstens een van de volgende levels hebt gevolgd: ByteBusters 1, 2, 3 of 4. CodeKraks 1, 2 of 3.

Voor het expertenkamp kan je inschrijven als je minstens een van de volgende levels hebt gevolgd:
CodeKraks level 3, DigiHeroes, E-Riders Minecrafters.

Nog nooit een lesreeks gevolgd bij CodeFever? Start dan bij het beginnerskamp.
Ben je een echte codehero en volg je de lesreeks Minecraft of E-Riders? Ga dan naar het Alicekamp of Robotkamp voor experten.

Uiteraard zit je kind niet de hele dag achter de computer. We spelen ook supertoffe spelletjes, helemaal in het teken van programmeren!

Alicekamp (FeverFreaks)

Hoe worden jouw wildste ideeën werkelijkheid? Have no fear, CodeFever is here! We dompelen je een volledige week onder in ALICE, een 3D-programmeertaal gebaseerd op JAVA. We gebruiken de kennis die we opgebouwd hebben in Scratch, maar in een compleet nieuwe taal en in een wondermooie 3D-wereld. Zo ziet je week eruit:

- Laat je creativiteit de vrije loop en verzin je eigen spel
- Ontdek samen met je teamgenoten de geheimen van goede storytelling
- Maak moodboards en brainstorm om een fantastisch 3D-spel te ontwikkelen
- Programmeer in ALICE, een 3D-programmeeromgeving gebaseerd op  JAVA (niet te verwarren met JavaScript).

Uiteraard zit je kind niet de hele dag achter de computer. Het schrijven van een scenario, moodboards maken, brainstormsessies, en nog veel meer zijn ook zaken die bij het programmeren van een echte game aan de pas komen.

Voor dit kamp kan je inschrijven als je minstens een van de volgende levels hebt gevolgd: ByteBusters 4, CodeKraks 2 of 3, DigiHeroes, E-Riders of Minecraft.

Nog nooit een lesreeks gevolgd bij CodeFever? Start dan bij het beginnerskamp.
Deed je vorig jaar al mee aan het Alicekamp? Ga dan naar het Robotkamp voor experten.

 

Niet zeker waar je wanneer terecht kan? Bekijk hier het overzicht.

 

kamplocaties

 

Inschrijven kan via de module hieronder.
Opgelet: nog niet alle locaties staan online. Binnenkort is er meer info over Leuven, Sint-Niklaas en Hasselt.

Heb je nog een vraag of lukt er iets niet? Neem dan zeker contact met ons op, we helpen je graag verder!

 

CodeKraks

Mijn kind gaat naar het 5e of 6e leerjaar in het schooljaar 2018-2019

Start to Code (5e+6e lj) in Gent (Ledeberg)

van maandag 26 augustus tot en met vrijdag 30 augustus telkens van 09:00 tot en met 16:30

Lessen

Dag 1: maandag 26 augustus 2019
Dag 2: dinsdag 27 augustus 2019
Dag 3: woensdag 28 augustus 2019
Dag 4: donderdag 29 augustus 2019
Dag 5: vrijdag 30 augustus 2019
burger
Opvang vanaf 8u30 en tot 17u.

Tijdstip

Kies een tijdstip en schrijf je kind in

09:00 - 16:30 Inschrijven Voldoende vrije plaatsen

Locatie

BenedictusPoort
Hundelgemsesteenweg 93
9050 Gent (Ledeberg)
Oost-Vlaanderen

Start to Code (5e+6e lj) in Gent (Ledeberg)

van maandag 1 juli tot en met vrijdag 5 juli telkens van 09:00 tot en met 16:30

Lessen

Dag 1: maandag 1 juli 2019
Dag 2: dinsdag 2 juli 2019
Dag 3: woensdag 3 juli 2019
Dag 4: donderdag 4 juli 2019
Dag 5: vrijdag 5 juli 2019
burger
Opvang vanaf 8u30 en tot 17u.

Tijdstip

Kies een tijdstip en schrijf je kind in

09:00 - 16:30 Inschrijven Voldoende vrije plaatsen

Locatie

BenedictusPoort
Hundelgemsesteenweg 93
9050 Gent (Ledeberg)
Oost-Vlaanderen

Start to Code (5e+6e lj) in Mechelen

van maandag 1 juli tot en met vrijdag 5 juli telkens van 09:00 tot en met 16:30

Lessen

Dag 1: maandag 1 juli 2019
Dag 2: dinsdag 2 juli 2019
Dag 3: woensdag 3 juli 2019
Dag 4: donderdag 4 juli 2019
Dag 5: vrijdag 5 juli 2019
burger
Opvang vanaf 8u30 en tot 17u.

Tijdstip

Kies een tijdstip en schrijf je kind in

09:00 - 16:30 Inschrijven Voldoende vrije plaatsen

Locatie

Busleyden Atheneum - Campus Pitzemburg
Bruul 129
2800 Mechelen
Antwerpen

Start to Code (5e+6e lj) in Aarschot

van maandag 8 juli tot en met vrijdag 12 juli telkens van 09:00 tot en met 16:30

Lessen

Dag 1: maandag 8 juli 2019
Dag 2: dinsdag 9 juli 2019
Dag 3: woensdag 10 juli 2019
Dag 4: donderdag 11 juli 2019
Dag 5: vrijdag 12 juli 2019
burger
Opvang vanaf 8u30 en tot 17u.

Tijdstip

Kies een tijdstip en schrijf je kind in

09:00 - 16:30 Inschrijven Voldoende vrije plaatsen

Locatie

Damiaaninstituut vzw
Pastoor Dergentlaan 220
3200 Aarschot
Vlaams-Brabant

Start to Code (5e+6e lj) in Groot-Bijgaarden

van maandag 1 juli tot en met vrijdag 5 juli telkens van 09:00 tot en met 16:30

Lessen

Dag 1: maandag 1 juli 2019
Dag 2: dinsdag 2 juli 2019
Dag 3: woensdag 3 juli 2019
Dag 4: donderdag 4 juli 2019
Dag 5: vrijdag 5 juli 2019
burger
Opvang vanaf 8u30 en tot 17u.

Tijdstip

Kies een tijdstip en schrijf je kind in

09:00 - 16:30 Inschrijven Voldoende vrije plaatsen

Locatie

Don Bosco Groot-Bijgaarden
Brusselstraat 283
1702 Groot-Bijgaarden
Vlaams-Brabant

Start to Code (5e+6e lj) in Kortrijk

van maandag 1 juli tot en met vrijdag 5 juli telkens van 09:00 tot en met 16:30

Lessen

Dag 1: maandag 1 juli 2019
Dag 2: dinsdag 2 juli 2019
Dag 3: woensdag 3 juli 2019
Dag 4: donderdag 4 juli 2019
Dag 5: vrijdag 5 juli 2019
burger
Opvang vanaf 8u30 en tot 17u.

Tijdstip

Kies een tijdstip en schrijf je kind in

09:00 - 16:30 Inschrijven Voldoende vrije plaatsen

Locatie

GUSCO Kortrijk
B. Vercruysselaan 17c
8500 Kortrijk
West-Vlaanderen

Start to Code (5e+6e lj) in Brugge (Sint-Andries)

van maandag 1 juli tot en met vrijdag 5 juli telkens van 09:00 tot en met 16:30

Lessen

Dag 1: maandag 1 juli 2019
Dag 2: dinsdag 2 juli 2019
Dag 3: woensdag 3 juli 2019
Dag 4: donderdag 4 juli 2019
Dag 5: vrijdag 5 juli 2019
burger
Opvang vanaf 8u30 en tot 17u.

Tijdstip

Kies een tijdstip en schrijf je kind in

09:00 - 16:30 Inschrijven Voldoende vrije plaatsen

Locatie

Onze-Lieve-Vrouw-Hemelvaartinstituut Brugge
Doornstraat 3
8200 Brugge (Sint-Andries)
West-Vlaanderen

Start to Code (5e+6e lj) in Beveren

van maandag 26 augustus tot en met vrijdag 30 augustus telkens van 09:00 tot en met 16:30

Lessen

Dag 1: maandag 26 augustus 2019
Dag 2: dinsdag 27 augustus 2019
Dag 3: woensdag 28 augustus 2019
Dag 4: donderdag 29 augustus 2019
Dag 5: vrijdag 30 augustus 2019
burger
Opvang vanaf 8u30 en tot 17u.

Tijdstip

Kies een tijdstip en schrijf je kind in

09:00 - 16:30 Inschrijven Voldoende vrije plaatsen

Locatie

Sint-Maarten Campus - Bovenschool
Kallobaan 1
9120 Beveren
Oost-Vlaanderen

Start to Code (5e+6e lj) in Brasschaat

van maandag 1 juli tot en met vrijdag 5 juli telkens van 09:00 tot en met 16:30

Lessen

Dag 1: maandag 1 juli 2019
Dag 2: dinsdag 2 juli 2019
Dag 3: woensdag 3 juli 2019
Dag 4: donderdag 4 juli 2019
Dag 5: vrijdag 5 juli 2019
burger
Opvang vanaf 8u30 en tot 17u.

Tijdstip

Kies een tijdstip en schrijf je kind in

09:00 - 16:30 Inschrijven Voldoende vrije plaatsen

Locatie

Sint-Michielscollege
Kapelsesteenweg 72
2930 Brasschaat
Antwerpen

Start to Code (5e+6e lj) in Antwerpen

van maandag 8 juli tot en met vrijdag 12 juli telkens van 09:00 tot en met 16:30

Lessen

Dag 1: maandag 8 juli 2019
Dag 2: dinsdag 9 juli 2019
Dag 3: woensdag 10 juli 2019
Dag 4: donderdag 11 juli 2019
Dag 5: vrijdag 12 juli 2019
burger
Opvang vanaf 8u30 en tot 17u.

Tijdstip

Kies een tijdstip en schrijf je kind in

09:00 - 16:30 Inschrijven Voldoende vrije plaatsen

Locatie

Stedelijk Lyceum Olympiade
VIIde Olympiadelaan 2
2020 Antwerpen
Antwerpen

Start to Code (5e+6e lj) in Aalst

van maandag 1 juli tot en met vrijdag 5 juli telkens van 09:00 tot en met 16:30

Lessen

Dag 1: maandag 1 juli 2019
Dag 2: dinsdag 2 juli 2019
Dag 3: woensdag 3 juli 2019
Dag 4: donderdag 4 juli 2019
Dag 5: vrijdag 5 juli 2019
burger
Opvang vanaf 8u30 en tot 17u.

Tijdstip

Kies een tijdstip en schrijf je kind in

09:00 - 16:30 Inschrijven Voldoende vrije plaatsen

Locatie

VTI Aalst - De Puytenput
Sinte Annalaan 198
9300 Aalst
Oost-Vlaanderen