{$lblSkipToContent|ucfirst}
Let op: Om de gebruikerservaring op deze site te verbeteren gebruiken we cookies.

ByteBuster, ready for take-off?

CodeFever leert je de basisbouwstenen van het programmeren. Basisconcepten die voorkomen in elke programmeertaal! Starten doen we met Scratch. Dat is een object-georiënteerde visuele programmeertaal die ontwikkeld is op de MIT door Lifelong Kindergarten group en het MIT Media Lab. Wow. Da’s een mond vol voor: een bijzondere programmeertaal, die geschikt is voor het maken van visualisaties zoals games, interactieve verhalen, animaties… Speciaal gericht op kinderen vanaf 8 jaar én in het Nederlands.

Welkom in Level 1

Klaar voor de missie ‘FutureProof?’

In dit eerste level leer je alles over decompositie, sequentie, iteraties, conditionele logica en signalen. Euh...wadda? horen we je denken, maar no worries. Je leert deze basisconcepten begrijpen, herkennen en zelfstandig toepassen. Je zal zelf al je eigen games programmeren in Scratch!

Klaar voor de missie? Ready...Set...GO!

Samenwerken is ook onderdeel van de 21st century skills
course image

Woohoo, Level 2!

Eerst schieten we uit de startblokken met een vlotte opfrisbeurt van de kennis uit Level 1. Daarna introduceren we nieuwe concepten als variabelen en methodes. Essentiële elementen van het programmeren! We blijven hierbij in onze vertrouwde omgeving van Scratch.

Ook offline leren we computationeel denken
course image

Alright, Level 3!

Level 3 wordt een missie met coole oefeningen, die je helpen om de correcte oplossingen te leren beredeneren. Ook hier moet je eerst de kennis uit level 1 en 2 opfrissen. Daarna verdiepen we onze kennis over methodes en kruisen methodes met parameters je pad. En dan hebben we het nog niet over de Micro:bit gehad, een kleine mini-computer waar we programma’s gaan op schrijven.

Klinkt als een serieuze uitdaging, niet? Gelukkig baart oefening kunst! Eens je overal lussen, condities, variabelen en deelproblemen herkent, gaat het programmeren zoveel vlotter.

placeholder
course image

De laatste loodjes in Level 4

Wat waren nu ook alweer sequentie, decompositie, iteraties, conditionele logica, signalen, variabelen en methodes met parameter?

Weet je het nog allemaal en ben je een echte digikrak? Nice! Tijd voor de laatste loodjes: lijsten en coördinaten. Je leert deze concepten eveneens toepassen in de juiste context, in de Scratch-omgeving.

En eenmaal je geleerd hebt hoe die werken, krijg je toegang tot een nieuwe codeerwereld: de wereld van Minecraft

Programmeren is het nieuwe sexy
course image