{$lblSkipToContent|ucfirst}
Let op: Om de gebruikerservaring op deze site te verbeteren gebruiken we cookies.

CodeKrak, ready for take-off?

CodeFever leert je de basisbouwstenen van het programmeren. Basisconcepten die voorkomen in elke programmeertaal! Starten doen we met Scratch. Dat is een object-georiënteerde visuele programmeertaal die ontwikkeld is op de MIT door Lifelong Kindergarten group en het MIT Media Lab. Wow. Da’s een mond vol voor: een bijzondere programmeertaal, die geschikt is voor het maken van visualisaties zoals games, interactieve verhalen, animaties… Speciaal gericht op kinderen vanaf 8 jaar én in het Nederlands

 

 

LEVEL 1

Welkom CodeKrak!

Ben je klaar voor de missie ‘Futureproof’? Sequenties, lussen, signalen en zoveel meer zullen je pad kruisen. Euh….wat zijn dat? horen we je denken. No worries! Op Level 1 leer je de basisconcepten begrijpen, herkennen en zelfstandig toepassen. Je zal zelfs al beginnen programmeren in de Scratch-omgeving.

Klaar voor je missie? Ready...Set...GO! ? 🤖

Samen leren programmeren bij CodeFever
course image

LEVEL 2

Congrats! Je hebt Level 1 goed afgerond en een upgrade verdiend.

In Level 2 schieten we uit de startblokken met een vlotte opfrisbeurt van de kennis uit Level 1. Daarna introduceren we nieuwe concepten als variabelen, methodes en procedures. Essentiële elementen van het programmeren! Eenmaal je geleerd hebt hoe deze werken, krijg je toegang tot een nieuwe codeerwereld!

Daarna leren we je dé elementen waarmee je een groter programma kan opbouwen. Onze robot –je zag hem misschien al passeren op onze Facebookpagina- is natuurlijk het hoogtepunt van de lessenreeks. Effectief zelf een robot kunnen programmeren met Scratch… Een échte challenge!

Mission accomplished? Op naar Level 3!

Girlpower in de CodeFever-lessen!
course image

LEVEL 3

In de eerste 2 levels trainde je zeer belangrijke concepten van het programmeren. Tijdens Level 3 brengen we deze allemaal samen én leren we automatiseren. Je leert automatisch het juiste concept kiezen, automatisch de klik maken om deelcodes naar een methode te brengen, de juiste variabelen in te stellen… Klinkt als een serieuze uitdaging, niet? Gelukkig baart oefening kunst! Eens je overal lussen, condities, variabelen en deelproblemen herkent, gaat het programmeren zoveel vlotter.

Level 3 wordt een missie met coole oefeningen, die je helpen om de correcte oplossingen te leren beredeneren. Uiteraard passeert er ook de nieuw concepten ‘lijsten’ en ‘Scrolling’, en leer je het nut van een database! En dan hebben we het nog niet over de Makey Makeys les gehad, waarin je een eigen keyboard leert maken met eender welk voorwerp… Hup, ‘t is showtime!

CodeKrak...you did it! De basisconcepten heb je helemaal in je vingers. Je bent nu officieel klaar voor je volgende upgrade: de e-Riders

Programmeren is dé skill die iedereen moet hebben in de toekomst
course image